به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام جواد بهشتی‌پور در گفت‌وگویی با اشاره به ساعات کاری و ظرفیت‌های کتابخانه فاطمی اظهار کرد: کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب به صورت یکسره برای استفاده پژوهشگران باز است.

وی افزود: با توجه به نزدیک بودن کنکور دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی به در خواست مراجعه کنندگان دو ساعت به ساعات کار کتابخانه فاطمی اضافه شده و این مجموعه تا ساعت ۱۰ شب باز خواهد بود.

مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: ظرفیت کتابخانه حرم مطهر برای استفاده دانشجویان در تالار همکف ۱۱۰ نفر و در تالار عمومی ۲۰۰ نفر است و علاوه بر آن پنج تالار پژوهشی با ظرفیت ۱۰۰ نفر ویژه پژوهشگران دانشگاهی و حوزوی سطح ۳ به بالا اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه حضور در بخش برادران کتابخانه فاطمی به ثبت‌نام و دریافت کارت عضویت نیاز دارد، افزود: ثبت‌نام در این کتابخانه هر روز در دو شیفت صبح و عصر در بخش برادران انجام می شود.

بهشتی پور گفت: بخش خواهران نیز در دو تالار مطالعه با ظرفیت ۲۱۰ نفر پذیرای مراجعه کنندگان است که در این بخش با توجه به پژوهش محور بودن، استفاده از این کتابخانه برای پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی آزاد و برای دانش آموزان ظرفیت تکمیل است.

وی با بیان اینکه مراجعه کنندگان به کتابخانه فاطمی می توانند از گنجینه قفسه باز کتابخانه استفاده کنند، تصریح کرد: در گنجینه قفسه باز کتب چاپی کتابخانه فاطمی در بخش خواهران حدود ۵۲ هزار جلد کتاب و در بخش برادران بیش از ۵۹ هزار جلد کتاب موجود است و در قسمت کتب مرجع هم در قسمت خواهران هزار جلد و در قسمت برادران هزار و ۳۰۰ جلد کتاب وجود دارد.

مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: علاوه بر گنجینه قفسه باز، کتابخانه فاطمی ۶ گنجینه دیگر شامل گنجینه نسخ خطی، گنجینه نفایس، کتاب‌های چاپ سنگی سربی، منابع ویژه، پیایندها و گنجینه قر‌ان های چاپی را داراست که در صورت درخواست پژوهشگران در اختیار آنها قرار می گیرد.