کتب اهدایی به کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در آبان ماه ۹۹

کتب اهدایی به کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در آبان ماه ۹۹

حوزه/ کتب اهدایی به کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در آبان ماه ۹۹ تعداد ۱۱۹۸ جلد بوده است که از این تعداد ۱۱۴ جلد کتاب چاپ سنگی سربی، چهار نسخه کتاب خطی، ۲۸ پاره جزء قرآن خطی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمد عباسی یزدی مدیر کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،با اشاره به اینکه بخش اعظمی از منابع کتابخانه را کتب اهدایی مراجع عظام و آیات و فضلای گرام ناشرین، مولفین و خیرین محترم تشکیل می‌دهند، گفت: کتب اهدایی دریافتی در آبان ماه ۹۹ تعداد ۱۱۹۸ جلد بوده است که از این تعداد ۱۱۴ جلد کتاب چاپ سنگی سربی، چهار نسخه کتاب خطی، ۲۸ پاره جزء قرآن خطی است.

همچنین وی افزود: از جمله موارد اهدایی دریافتی کتب مرحوم حضرت آیت‌الله شیخ علی پناه اشتهاردی بوده است که توسط بیت آن مرحوم به کتابخانه اهدا شده است و عبارتند از دو نسخه کتاب خطی، ۹۶ جلد کتاب چاپ سنگی سربی و ۱۵۱ جلد کتاب چاپ صنعتی.

از دیگر موارد به کتب اهدایی حجت‌الاسلام سید محمدرضا طباطبایی نسب مؤسس و رئیس موسسه فرهنگی نورالائمه می‌توان اشاره نمود که یک نسخه از کتب تالیفی خویش( ۴۰ جلد کتاب که توسط همین مؤسسه به چاپ رسیده) را اهدا نمودند.

از نکات قابل توجه اینکه ایشان موقعی که متوجه شدند کتابخانه آستان مقدس در دو بخش مجزای خواهران و برادران بصورت قفسه باز در اختیار مراجعین محترم می‌باشد و در صورتی که از یک عنوان کتاب دو نسخه در اختیار داشته باشیم در هر دو بخش قرار می‌گیرد اما اگر یک نسخه در اختیار داشته باشیم فقط در یکی از دو بخش قرار می‌گیرد، لذا ایشان یک نسخه دیگر از موارد اهدایی در اختیار کتابخانه قرار دادند.

عباسی یزدی ادامه داد: ۱۱۹ جلد کتب اهدایی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اصغر حجازی است که ۹ جلد آن چاپ سنگی سربی است. حجت الاسلام‌والمسلمین دکتر سید مجتبی برهانی نیز از کتب تألیفی خویش تا کنون چندین دوره اهدا نموده‌اند. هم اکنون نیز ۴۸ نسخه از مجلدات ۱۳و۱۴و۱۵ کتاب رنجنامه کوثر آفرینش را اهدا نموده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *