به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اشرف عبدی در گفت‌وگویی خبری یکی از شاخص‌های کارکرد صحیح کتابخانه را میزان مشارکت مردمی و اهدای کتاب به آن دانست و اظهار کرد: در شش‌ماهه اول سال ۱۴۰۲، ۵ هزار و ۹۹۲ جلد کتاب توسط مراجع و علما، زائران، مؤلفان، ناشران و مردم فرهنگ‌دوست به کتابخانه آستان مقدس قم اهدا شده است.

وی افزود: از این تعداد ۵ هزار و ۳ جلد کتاب بررسی و بر حسب موضوع و اولویت، فهرست‌نویسی شده و در بخش‌های مختلف کتابخانه در اختیار پژوهشگران قرار گرفته است.

مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه از مجموع کتب اهدایی به کتابخانه حرم حضرت معصومه (س) هزار و ۷۸ جلد کتاب توسط زائران حرم مطهر به کتابخانه ویژه حرم اهدا شده است گفت: این کتاب‌ها به‌صورت قفسه باز و بدون نیاز به ثبت‌نام در اختیار عموم زائران است و علاوه‌برآن بیش از ۵۰۰ جلد کتب هم از دیگر کتب اهدایی برای استفاده در این کتابخانه به منابع قبلی افزوده شده است.

وی ابراز کرد: همچنین کتابخانه آستان مقدس فاطمی در شش ماه نخست امسال ۲ هزار و ۴۰۴ جلد کتاب از منابع مازاد بر نیاز خود را به چهار کتابخانه از جمله کتابخانه دبیرستان کاردانش امام رضا علیه‌السلام قم، کتابخانه مبارک آباد، کتابخانه فرهنگیان قم و کتابخانه تخصصی فقه و حقوق قم اهدا نموده است.