برگزاری مراسم گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و روز کتابدار در سالن کنفرانس کتابخانه مسجد اعظم

برگزاری مراسم گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و روز کتابدار در سالن کنفرانس کتابخانه مسجد اعظم

#هفته_کتاب_و_کتابداری

برگزاری مراسم گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و روز کتابدار در سالن کنفرانس کتابخانه مسجد اعظم

 

به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و روز کتابدار در سالن کنفرانس کتابخانه مسجد اعظم برگزار شد، ابتدا جناب آقای رجبیان دبیر مکتا ضمن خوش آمدگویی به مهمانان و تبریک روز کتابدار به مشکلاتی که به واسطه فراگیری بیماری کرونا در دو سال گذشته فعالیت کتابخانه ها را تحت تاثیر قرار داده است، اشاره کرد و گفت: کشور ما در طول این دو سال با شرایط خاصی روبرو بوده است به طوری که خاطره این ناملایمات و سختی ها برای همیشه در حافظه ها باقی خواهد ماند. بخصوص بخش فرهنگی جامعه که بخش آسیب پذیر جامعه هستند، طبیعتاً از این شرایط بیشتر آسیب دیده اند ولی علیرغم همه مشکلات دوستان درهر قسمتی که به فعالیت مشغول بودند افتان وخیزان این مسیر را ادامه دادند و خوشبختانه الان به شرایطی رسیدیم که مشکلات کمتر شده و  توانسته ایم بر آن فائق آییم و این ظرفیت فراهم شد که دوباره دورهم جمع شویم.

همچنین وی  از اینکه مجمع کتابخانه های تخصصی (مکتا)، با تمام فرار و نشیبها توانسته است به کار خود ادامه دهد، ابراز خوشحالی کرد و گفت: در حال حاضر خوشبختانه از مرزهای استانی تا حدی عبور کرده و در حال اجرای چشم انداز مکتا هستیم.

 وی با اشاره به اینکه تا کنون ۵۰ مرکز در سطح استان عضو مکتا هستند، ابراز امیدواری کرد که در آینده ای نه چندان دور شاهد پیوستن کتابخانه های بزرگ حوزوی و دانشگاهی کشور به این مجموعه باشیم.

وی گفت:  در کنار فعالیتهای این مجموعه، جلسات کمیته های مکتا هم به صورت جلسات تخصصی در حال برگزاری است. از جمله جلسات کمیته منابع چاپی کهن و نادر.

وی در پایان افزود: خداوند را شاکریم که به هر حال توانسته ایم به بهترین وجه به ارائه خدمات به مراجعه کنندگان و محققین بپردازیم.

ادامه خبر در لینک مقابل       https://www.lisna.ir/report/item/3669

#حضرت_فاطمه_معصومه_سلام_الله_علیها

@haramqom_lib

https://eitaa.com/joinchat/2937520146C323b467cf1

پرتال کتابخانه  

http://10.10.10.24/portal/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *